Metody domowe

Zmarszczki mimiczne – najlepsze ćwiczenia

Zmarszczki występujące na twarzy, a wynikające głównie z regularnie powtarzanych ruchów i skurczy mięśni mimicznych twarzy, to zmarszczki mimiczne. Ich występowanie jest bodaj najmocniej uzależnione od osobowości i charakteru człowieka – pojawiają się przede wszystkim u tych osób, które ekspresyjnie wyrażają coś swoją twarzą. Emocje takie jak szczęście czy smutek, złość albo zamyślenie, natychmiast widać na twarzy – kurczą się niektóre mięśnie i oczy mogą być nieco przymrużone, czoło pofałdowane lub usta wykrzywione w uśmiechu. Istnieje nawet kilkadziesiąt różnych rodzajów uśmiechu – od gorzkiego i sarkastycznego, przez wymuszony, aż po głośny i serdeczny wybuch śmiechu. Każda z takich czynności często powtarzana może bezpośrednio przyczynić się do powstania konkretnej zmarszczki mimicznej.

Najpopularniejsze zmarszczki to oczywiście te poprzeczne występujące na czole i często łączone ze starością oraz szczególnym zamiłowaniem do myślicielstwa. Bardzo popularne są także zmarszczki prostopadłe do kącików ust – te powstają, gdy ktoś radosny często się śmieje, ale towarzyszą też aktorom, dziennikarzom czy nauczycielom, czyli ludziom dużo i często przemawiającym. Jak zwykle przy pojawianiu się zupełnie nowych zmarszczek powstaje to samo pytanie – jak je likwidować. Oprócz ćwiczeń warto spróbować domowych metod – sprawdź.

Zmarszczki mimiczne – ćwiczenia

Problem ze zmarszczkami mimicznymi wynika przede wszystkim z tego, że nawet przy przestrzeganiu diety, odpowiednim nawilżaniu i stosowaniu dermokosmetyków bogatych w witaminy, przeciwutleniacze czy kwas hialuronowy (np. krem przeciwzmarszczkowy Richevon) – muszą się one prędzej czy później pojawić. Naturalnie osoby, które nie korzystają zbyt często z solarium i nie opalają się nadmiernie mają większe szanse na opóźnienie procesu wiotczenia i starzenia skóry twarzy, ale nadal do walki ze zmarszczkami mimicznymi nie wystarczą same zabiegi kosmetyczne i odpowiednie kremy. Oczywiście są one potrzebne jako element dodatkowy czy uzupełniający, ale praktycznie wszystkie porady do co ich eliminowania czy niwelowania sprowadzają się do tego samego – na zmarszczki mimiczne ćwiczenia są absolutnie najbardziej wskazane.

Krytycy ćwiczeń na ten rodzaj zmarszczek podkreślają, że człowiek nie może zapanować nad mimiką twarzy, ponieważ jest to element jego osobowości, charakteru czy budowanych latami nawyków. Zaprezentowane jednak na zmarszczki mimiczne ćwiczenia nie są tworzone po to, aby całkowicie ukryć te zmarszczki ale raczej w celach zapobiegawczych i profilaktycznych. Ich regularne przeprowadzenie – najlepiej codziennie przed pójściem spać – skutecznie opóźnia ich występowanie, a w razie pojawienia się zmarszczki, ogranicza jej głębokość.

Najbardziej skuteczne i polecane przez ekspertów ćwiczenia mimiczne ograniczające ryzyko wystąpienia zmarszczki na twarzy, to obecnie:

  • unoszenie brwi kciukami i zamykanie oraz otwieranie powiek w pięciu seriach po 15,
  • wysuwanie żuchwy i podbródka do przodu połączone z ruchami okrężnymi żuchwy,
  • naciąganie dolnej wargi na górną przy głowie trzymanej w pozycji odchylenia tylnego,
  • wyciąganie ust jak do pocałunku i wystawianie podbródka w kierunku górnym – do sufitu,
  • opieranie podbródka na dłoni i jego uciskanie przez dłoń w 10 seriach po 10 powtórzeń,
  • głośne i wyraźne wymawianie samogłosek a, e, i, o, u – znacząco poprawia sprężystość mięśni wokół warg,
  • nabranie powietrza do ust i jego przepychanie z jednego policzka do drugiego.

Inne, ciekawe posty

Leave a comment

Message

Name

E-mail

URL

1 Comment

  • avatar
    Reply

    Mesia

    10 września 2018, 17:16

    Moim zdaniem te wszystkie ćwiczenia nie mają znaczenia, jeżeli nie podeprzemy tego dobrą pielęgnacją czy zabiegami na zmarszczki.